Montáž, servis a přestavba auta na plyn
All4car

Všechny nejznámější typy promazávání ventilů a jejich celkové srovnání

 

Rozdíl mezi promazáváním vyplývá již ze samotného názvu technologie.

 

 

Mechanické promazávání

 

Promazává v jednom bodě a funguje tak, že je nádobka s lubrikantem spojena se sacím potrubím motoru. Kapalina přes dávkovací ventil (který se ručně nastaví) je tažena pod tlakem v sacím potrubí a nasávaným vzduchem je nesena k ventilům. Nevýhoda je taková, že větší podtlak za klapkou je tehdy, když jde motor na volnoběh, protože klapka škrtí motor, aby se "nenadýchal" a nerozběhl. Když však přidáme plyn, motor nabírá otáčky a my bychom potřebovali zvýšit dávku, děje se přesně opačný efekt, protože podtlak v sacím potrubí nám poklesne. Nevýhodou je tím pádem  neefektivní (málo přesné) dávkování a větší spotřeba lubrikantu. Promazávání je občas třeba opětovně nastavit, protože dávkování není nijak řízeno, ale pouze přiškrceno mechanickým dávkovacím ventilem. Další z podstatných nevýhod je ta, že tato technologie promazává stále, tedy i když jede auto na benzín.

 

 

Elektronické promazávání

 

Také promazává v jednom bodě, ale je založeno na principu regulace řídící jednotkou, takže je dávkování efektivnější, přesnější a přitom s menším množstvím spotřebovaného lubrikantu. Řídící jednotka ví, zda jede motor na benzín nebo na LPG a proto promazává pouze při provozu na LPG. Když jde motor na volnoběh, promazává tak, aby to bylo dostačující. Když se plynule stoupá na plyn a stoupají otáčky, tak i promazávání plynule zvyšuje dávku a motor dostává opravdu tolik, kolik potřebuje. Není třeba donastavit dávku tak jako při mechanickém promazávání. Opakovanénastavení se provádí pouze velmi výjimečně a velmi přesně pomocí diagnostiky.

 

 

 

 

Sekvenční promazávání ValveCare od Prinsu

 

Prins je tak kvalitní výrobce plynových zařízení, že si promazávání dělá sám. Jde o promazávání nejvyšší technologické kvality a podle nás jde o to nejlepší, co můžete do auta dát. Jak jsme již zmínili, pokud máte ve vozidle namontována i Prins LPG zařízení, je možné tyto dvě řídicí jednotky propojit a ony mezi sebou začnou komunikovat. Řídící jednotka LPG umí i při dávkování směsi počítat s tím, že je přidávána promazávací dávka. Pokud by se stalo, že řídící jednotka ValveCare zjistí chybu na zařízenínebo že jí dochází náplň, signalizuje tento stav LPG řídící jednotce, a ta to zase signalizuje přes ovladač řidiči.

 

 

 

Pokud není doplněna docházející náplň do ValveCare do určitého počtu kilometrů (může se na to např. zapomenout), tak Prins LPG jednotka zapojí obranný mechanismus tím způsobem, že přepne palivo z LPG do benzínu, aby motor nešel nechráněný. Provoz na LPG je dovolen až po výměně náplně v promazávacím zařízení. Jak sami vidíte, jednoznačně nejlepší volba. Nic lepšího na světě zatím nevymysleli! Rozdíl v ceně je o něco větší než u mechanického promazávání, ve srovnání s elektronickým promazáváním je cena stejná nebo velmi podobná  a proti sekvenčnímu promazávání od jiných výrobců dokonce ještě nižší. Účinek je obrovský a efekt - nesrovnatelný!

 

 

 

Podívejte se na test!

 

Stále kolují dohady o žádném významu a minimálním účinku promazávání pro plynová auta. My jsme ale chtěli vědět pravdu a fakta o našich technologiích, které Vám dodáváme a montujeme. Ze zkušeností víme, že firma Prins nic nenechává náhodě a proto nás zaujal test promazávání ValveCare, který Prins udělal a my vám ho předkládáme.

 

Firma Prins motor záměrně rozebrala před testem, aby zjistila jeho původní stav a změřila také stav jeho ventilů a sedel ventilů. Po složení motoru byly záměrně zapojeny na ValveCare (promazávání) pouze dva válce (č.2 a č.3). Válce č.1 a č.4 nebyly zapojeny, abychom poznali, zda jsou rozdíly mezi zapojenými a nezapojený válci, jejich ventily a ventilovými sedly a pokud ano, tak jak velké tyto rozdíly jsou po reálné 100 hodinovém provozu motoru. Takto skutečně poznáme velikost vlivu zařízení ValveCare. Auto bylo pak vystaveno 100 hodinovému  běžnému provozu, po kterém byl motor znovu rozebrán, zkontrolován a změřeny ventily.

 

Na válcích, kde byl ValveCare (promazávací systém) zapojen - tedy č.2 a č.3 - bylo zjištěno žádné opotřebení sacích ventilů a na výfukových ventilech bylo zjištěno minimální opotřebení, podobající se běžnému opotřebení při jízdě na benzín. Naopak na válcích č.1 a č. 4 bylo zjištěno mírné opotřebení sacích ventilů a dost značné opotřebení výfukových ventilů. Tento test reálně dokazuje perfektní práci promazávání ValveCare a také chemické látky v tomto promazávacím systému. Zde je tedy důkaz. Takže o této technologii z Prins už žádné dohady.

 

ValveCare_Test_Report.pdf

 

 

 

 

  • Sekvenční promazávací systém ValveCare funguje ve všech motorech, které jezdí na plyn. Výjimku tvoří pouze motory s přímým vstřikováním.
  • Promazávání chrání motor dlouhodobě, zvyšuje jeho životnost a prodlužuje chod.
  • Systém promazává ventily podle potřeby a zatížení, je tedy ekonomický a dávkování si vypočítá sám.
  • Pokud se láhev s promazáváním spotřebuje, systém Vás na to včas upozorní a pokud se zapomene vyměnit, přepne palivo z LPG na benzín (v kombinaci s plynovým zařízením Prins).
  • U některých aut je promazávání přímo vyžadováno. Promazávací systém však dokáže pomoci a ochránit každý motor.

 

 

 

 

Promazávání si nechte namontovat v autorizovaném servisu.

Nezapomínejte, že i dobrý systém může pokazit neodborná montáž. Zastavte se u nás v All4car a nechte si nainstalovat promazávání ValveCare nebo jiné zařízenínašimi  zkušenými odborníky. Kromě montáže provádíme i servis a nastavení promazávání.

 

 

 

Kolik mně bude stát přestavba na LPG?
Pošlete nám parametry auta a my vám vypočítáme cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávat aktuální informace o plynu do auta?